Ga verder naar de inhoud

Mystery shopper

Diversiteit in je vrijwilligersteam

Je organisatie door een buitenstaander laten screenen 

Undercover

Nodig iemand uit om zich undercover bij jouw organisatie aan te melden als vrijwilliger en kom zo te weten welke indruk jouw organisatie maakt op een potentiële kandidaat-vrijwilliger.

Probeer echt undercover te gaan met een andere naam, een eigen mailadres … Ga op zoek naar informatie via de website, ga ter plekke, stuur een mail … Het is leuk, spannend en je kan er heel wat uit leren. 

Bespreek wat je hieruit leert ook met je team want meestal heeft de hele organisatie hier iets aan. Kijk hoe je de vrijwilligerservaring kan optimaliseren. 

Wat kan de mysterieshopper evalueren?

  • Is het duidelijk op jullie site waar vrijwilligers terecht kunnen en wat ze kunnen doen?
  • Waar moeten ze zich aanmelden?
  • Wat met mensen die niet via internet zoeken, worden ze goed doorverwezen aan jullie onthaal?
  • Is er één aanspreekpunt voor vrijwilligers in jullie organisatie?
  • Zijn jullie meertalig of bereid mensen ook in een andere taal verder te helpen?
  • Is iedereen in de organisatie mee met dezelfde filosofie?

Ga aan de slag met ons materiaal

Ontdek onze informatie, tools en tips voor vrijwilligersverantwoordelijken. Laat je inspireren!

Vrij­wil­li­gers vinden voor events en korte opdrachten

Zoek je vrijwilligers die éénmalig een handje toesteken? Wij kunnen jou helpen en je oproep doorsturen naar onze vrijwilligerspool.
Vrij­wil­li­gers vinden voor events en korte opdrachten

Maak je wer­vings­stra­te­gie gerichter, creëer een persona

Het creëren van een persona maakt je wervingsstrategie gerichter, efficiënter en effectiever, wat uiteindelijk leidt tot het aantrekken van…
Maak je wer­vings­stra­te­gie gerichter, creëer een persona

Zo bind je vrij­wil­li­gers vanaf de eerste ken­nis­ma­king

Het kennismakingsgesprek is een belangrijk startpunt. Een goede verwelkoming en een goede eerste indruk zijn belangrijk. Hoe verwelkom je…
Zo bind je vrij­wil­li­gers vanaf de eerste ken­nis­ma­king